Opinia gości w internecie – co powinni wiedzieć właściciele i menadżerowie lokali gastronomicznych

Opinia gości w internecie – co powinni wiedzieć właściciele i menadżerowie lokali gastronomicznych

Marketing internetowy jest bardzo ważny w działaniach każdej branży, nie inaczej jest w biznesach gastronomicznych. Te jednak, szczególnie bardzo narażone są na tysiące opinii odwiedzających. Dzieje się tak z wielu powodów. Przede wszystkim dlatego, że jedzenie spełnia funkcję głodu, czy też pragnienia – jest więc podstawową piramidy potrzeb. Ludzie jak w żadnym innym aspekcie chętniej podzielą się więc opiniami, a najszczerzej wyrażają je w internecie. Ciekawym jest fakt, że to właśnie ta sfera nie może być zaniedbana przez biznesy. Bez znaczenia, czy są to małe, czy duże firmy. Najważniejsze jest, by odpowiadały na ewentualne wątpliwości i rozwiewały negatywne wrażenie. Szczególnie warto dbać o opinię w internecie, ponieważ:

  • Zawsze może znaleźć się osoba, która w łatwy sposób nam zaszkodzi. Gastronomia to sfera w której bardzo dużą uwagę skupia się wokół higieny i traktowania gości.

    Wystarczy nieuwaga i gorszy dzień, a uparty klient może zrobić nam bardzo negatywną opinię. Oczywiście nie zawsze są to działania nieumyślne;

  • W nawiązaniu do punktu pierwszego – najważniejsze jest, aby unikać sytuacji nieuczciwych. Nie ma nic gorszego niż niezdrowe pogrywanie z konkurencją, co może odbijać się tym samym. Obecnie na rynku istnieje wiele szemranych firm, które w istocie zajmują się generowaniem tzw. czarnego PR, który jak nic podobnie – wpływa strasznie negatywnie na działania każdego biznesu;
  • O opinię klientów, czy też gości trzeba dbać nie tylko w sposób oferowania maksymalnie dobrej obsługi, produktów, potraw i napojów. Należy także pamiętać, by pozostawać z nimi w stałym kontakcie – odpowiadać na zapytania, umożliwiać rezerwację z poziomu online itd.;
  • Opinia krążąca w internecie jest niestety obecnie bardzo wiarygodna. Wszystko dlatego, że wyrażają ją użytkownicy, którzy są podpisani imieniem, nazwiskiem lub chociażby nickiem. Fakt, że nie muszą być oni realni, a nawet nie musieli odwiedzić naszego lokalu jest tu najmniej istotny.

.

https://psmm.pl/pl